Collaroy, bondi, Manly & Bendalong!! - Reisverslag uit Narooma, Australië van Djemila Maas - WaarBenJij.nu Collaroy, bondi, Manly & Bendalong!! - Reisverslag uit Narooma, Australië van Djemila Maas - WaarBenJij.nu

Collaroy, bondi, Manly & Bendalong!!

Door: Djemila

Blijf op de hoogte en volg Djemila

16 December 2014 | Australië, Narooma

Pfoe, wat gebeurd er veel in korte tijd!! Moet mn dagboekje er gewoon even bijpakken om alles terug te halen! Ik leef hier echt per dag en toch ben je bezig met het plannen van je verdere reis op lange termijn. Het lijkt wel alsof down under zijn me ook echt op de kop zet, tijden lijken anders, de dagen van de week voelen anders en God; me bedenken welke datum het eigenlijk is kost me zoveel moeite... :p het tijdsverschil met Nederland blijft ook nog steeds bizar. Ik sta braaf op tijd naast mn bed en jullie trekken net je pyjama's aan of staan te feesten in de kroeg ;)

Donderdag 4 december ben ik weer het gigantische centrum in gegaan. Doordat ik de belangrijkste straat (George st) inmiddels al kende kon ik mn weg goed vinden. Om half 3 had ik een citytour gepland staan en voor die tijd vooral veel rond gelopen en in het park gelegen. De citytour was erg leuk, veel geleerd over de binnenstad en de geschiedenis van Australië. Tijdens de tour de hele tijd met een Duits meisje gekletst waar het wel goed mee klikte. Ze zat al op het einde van haar reis en had nog een paar dagen Sydney voordat ze naar Azië zou gaan. We besloten daarom om de volgende dag nog wat af te spreken. Samen met nog twee Italianen zijn we naar Manly gegaan en hebben daar een geweldige hike gemaakt van dik 4 uur. Wat niet zo slim was was dat we vertrokken vlak voor t heetste moment van de dag.... Was soms erg afzien dus ;) maar de uitzichten die we hadden heeft alles goed gemaakt!! Je voelde je echt King of the world als je bovenop een rots ging staan die boven de zee hing! :) na een welverdiende lunch hebben we afscheid van elkaar genomen en eenmaal in het hostel waren alle andere Nederlanders zich aan het opmaken voor een sinterklaas avond. In Aussie was het immers al 5 december en dat moest gevierd worden. We hebben heerlijk met zn alle pannekoeken gegeten en veel liedjes gezongen. Sinterklaas kwam zelfs nog even langs met twee hilarische pieten, geweldig gezellig dus!!

Echter laat kon ik het niet maken, de volgende dag werd ik alweer om 07:20 verwacht voor een tour naar de Blue Mountains met de groep van Australian backpackers. Wat een prachtige gebied is dat zeg... Het hele park is maar liefst 1 miljoen hectare groot en overal waar je kijkt zie je groen en bergen. Immens mooi! Helaas werd het naarmate de dag vorderde steeds slechter weer waardoor we een aantal uitzicht punten hebben moeten overslaan. Maar een uitje naar het wildlife park heeft dat weer helemaal recht getrokken :) gezellig tussen de koala's en kangoeroes het park verkent en de mooiste dieren van Aussie gezien. Zelfs nog een Aussie uil op mn arm mogen dragen!!! (nadat ze eerst een kuikentje naar binnen gewerkt hadden... Jugh dat beeld blijft nog wel ff hangen :p)

M'n eerste zondag down under heb ik shoppend doorgebracht in een gigantisch winkelcentrum met twee Nederlandse meiden. We hebben er een erg gezellige dag van gemaakt en de economie hier goed geholpen ;)

En maandag 8 december was het dan zover!! Het inmiddels vertrouwde collaroy werd ingeruild voor Bondi!! Samen met mariella heb ik twee nachten doorgebracht in een mooi hostel in bondi beach! En het allereerste wat ik hierover graag wil delen; de lifeguards zijn dus echt wel de kerels van tv!!!!!:P haha dacht in eerste instantie dat mn hersenen een geintje met me uithaalde maar toen ik beter keek herkende ik die ene kerel toch echt wel van bondi rescue ;) en vervolgens kwamen ze allemaal voorbij plus extra's ;) hahah geen verkeerde eerste indruk dus. In bondi hebben we heerlijk genoten van lekker eten en een mooie lange wandeling langs de kust. De kleinere strandjes hebben zo ook echt hun charme.
De tweede avond zijn we met nog een andere Nederlandse meid gaan uiteten wat een van de beste avonden tot nu toe is geworden! In het tentje waar we zaten was goeie live muziek bezig, er werd,,, heerlijk eten geserveerd en de cocktails gingen erin alsof het water was ;) De volgende ochtend was het dus een extra grote uitdaging om die backpack weer in te pakken en de bus naar Manly te nemen ;). Manly kende we allebei al en hier hebben we vooral veel geregeld voor de rest van onze reis. Het slechte weer moedigde ons nou ook niet echt aan om de geplande wandeling te gaan maken dus we hebben veel gerelaxt ;)

Afgelopen weekend ben ik met australian surf tours op een surfkamp gegaan. In een woord: WAUW!! We campeerde in Bendalong in een national park met de zee 180 graden om ons heen. Fantastische omgeving waar de tropische vogels je 's ochtends wakker maken en de kangoeroes je tegemoet hoppen. Wat een beleving!:) het surfen ging verrassend genoeg ook erg goed! Kon de eerste ochtend al gelijk wat golven pakken en in de middag bleef ik tot aan het strand op mn board staan! Moet je wel bekennen dat ik echt schrik heb van de zee. God wat waren die golven hoog en krachtig.. Moest soms echt een knopje omzetten om toch op dat board te gaan staan. (uiteraard ook vaak zat zand mogen happen en heerlijk zoutwater mogen proeven :p) de volgende dag werd ik wakker met gigantische spierpijn, ben echt niks meer gewend he ;), maar toch dat board opgepakt en weer een ochtend en middag gesurft. In de middag zelfs wat trucjes op het board kunnen doen!!! Zoals op je board omspringen (een 180 in surf slang ;)) en naar het topje van mn board gelopen. Al met al een bijzonder gave ervaring en een super weekend! Aan t einde van de zondag werd ik opgehaald door Nick, eigenaar van de surf shack in ulladulla waar ik een nachtje verbleef. Ulladulla is een erg leuk stadje waar weinig backpackers komen. Mariella had in hetzelfde hostel ook nog een avondje geboekt zodat we nog even samen gek konden doen voordat onze wegen weer zouden scheiden.

En gek hebben we gedaan!!:p we gingen een biertje drinken en zouden daarna boodschappen gaan doen voor t avond eten. Uiteindelijk hebben we de hele avond (tot aan sluitingstijd + 45 minuten extra omdat we zo gezellig waren ;)) in de pub gezeten met een Australiër. Na een paar biertjes was onze honger niet meer te stillen met chips en nootjes en wilde we afscheid nemen van Wayne om wat te eten. Hij vond het zo gezellig met ons dat ie erop stond om pizza voor ons te bestellen.. Afslaan was absoluut geen optie dus na een klein kwartiertje zaten we heerlijk te smikkelen ;) de gastvrijheid is hier echt fantastisch, iets waar wij Nederlanders zeker van wat kunnen leren!

De volgende dag hebben we nog een mooie wandeling langs te kust gemaakt voordat onze bus vetrok naar onze volgende bestemming. In Batemans bay heb ik weer afscheid genomen van mariella en vervolgde ik mijn reis naar Narooma. Een geweldig dorpje aan de kust. Vandaag een lekker rust-, was- en regeldagje gehouden, kon ik wel gebruiken na twee weken avontuur en nieuwe indrukken!! De plannen voor de komende weken zijn inmiddels ook weer gemaakt, tot en met oud en nieuw staat het volgende nog op de planning; 5 nachten Bermagui, kerst in Eden en oud en nieuw in Melbourne! Hopelijk hebben de hostels nog een plekje voor me ;)

Ondanks alle geweldige ervaringen en plannen voor de komende weken blijft mn trip down under niet zonder tegenslagen of heimwee. Het gemis van echte vrienden of familie om me heen maakt me soms echt heel verdrietig... Alle emoties en nieuwe indrukken krijg ik ook niet altijd even snel verwerkt en dan loopt mn hoofd over van gedachtes wat niet zo gunstig is voor mn nachtrust; het voelt soms nog zo onwerkelijk. Maar positive thinking; gelukkig kan ik hier doen wat ik wil, dus een dag lang een pas op de plaats maken is helemaal niet verkeerd!

Sorry voor mn lange verhaal....Heb nog zo geprobeerd om het kort te houden ;) heel veel liefs vanuit Narooma!! Ik mis jullie!

Cheers & Take care :)

  • 16 December 2014 - 10:23

    Jet:

    Wat kun je mooi vertellen (schrijven) Djemila! We beleven zo toch een beetje mee wat je doet en ziet en beleeft en hoe je je voelt. Bijzonder knap.
    Geniet er van meisje, ik kijk al weer uit naar je volgende belevenissen.
    Knuffel,
    Jet

  • 16 December 2014 - 10:36

    Grote Zus:

    Wat wijze woorden van je grote zus (beter goed gejat dan slecht verzonnen, want ik heb m van pappa): go with the flow!
    Je een beetje eenzaam voelen en missen van echt vrienden is helemaal niet gek en zelfs goed..zou het geen fijn idee vinden als je ons niet zou missen ;).
    Daarbij besef je je daarna extra goed wat voor een avontuur je beleeft! Geniet van alle leuke mensen die je leert kenner. Some will be friends for life!
    En geloof me..over een paar maandjes wil je niet eens meer naar huis..en als je dan thuis bent heb je homesickness naar je home-far-away-from-home.

    wij missen jou ook sissie!

    Dikke ham-armenknuffel! Be cool!
    Xo

  • 16 December 2014 - 10:36

    Kayl:

    Super awesome Djeem!! Ben zo ontzettend jaloers. Lekker genieten! :)
    Ik mis je ook. Enjoy mate
    Dikke kus

  • 16 December 2014 - 11:18

    Marloes:

    Klinkt echt fantastisch al jouw ervaringen daar Djeem!! Geniet er enorm van, deze ervaringen raak je nooit meer kwijt, koester ze. xxx

  • 16 December 2014 - 13:05

    Mama:

    tijdens het lezen kon ik het bijna zelf beleven. Fantastisch. Ondanks soms wat rotmomentjes heb ik het idee dat je je draai al aardig gevonden hebt. Pieker je niet suf en zoals papa en Tatjana zeggen "go with the flow" en "Keep on smiling and enjoy"
    XXXXXX

  • 16 December 2014 - 15:31

    Robbin:

    Weer een prachtig verhaal! Als ik het zo lees, zou ik zo met je willen ruilen. Dat je het hier mist, is heel normaal. Je wordt hier ook gemist! Ik ga zo wel minder vaak de stad in hahaha...

    Have fun Djeem!
    Liefs

  • 17 December 2014 - 12:46

    Suzanne:

    Hey meis! Wat een mooi verhaal heel goed verwoord en leuk om te lezen :). Geniet van je tijd down under en je zult nog zoveel mooie en geweldige dingen meemaken. Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

  • 17 December 2014 - 19:57

    Maria:

    Het is echt genieten, jouw verhalen lezen. Ik zie nu al uit naar het volgende. Leuk al die voor ons speciale dieren. Nog veel plezier en houd je haaks. Liefs en knuffels.

  • 19 December 2014 - 09:08

    Hanny:

    Hoi Djeem, wat gezellig om alles te lezen, Wat een tempo in 2weken tijd,
    Wij gaan morgen skiën zonder sneeuw want in Oostenrijk is het ook warm,
    Bij het wandelen zullen we aan je denken, fijne feestdagen, geniet!

  • 27 December 2014 - 16:15

    Dorien Görts:

    Hey Djemila,
    Dit is echt grappig, ik zit op deze site te zoeken naar het reisverslag van 2 andere meiden en kom ik jou opeens tegen. Ik ben Dorien Görts, de moeder van Guido, Anouk, Linde en Tanja van de Kerkhof. Sinds begin november is Linde ook aan het back-packen in Australië en de 2 meisjes die zij via AB heeft leren kennen houden ook een blog bij. Linde heeft eerst 10 dagen sinaasappels geplukt in Waikerie, iets wat haar in Nederland het einde leek! Niets bleek minder waar. Dus is ze met die 2 meisjes verder gereisd naar Renmark, waar ze nu bij een klein fruitbedrijf werkt. Ze heeft het enorm naar haar zin!
    Ik hoop dat jij ook een fantastische tijd mee maakt in Australië, een ervaring die je je leven lang meeneemt. Goede reis, Djemila, en ik blijf je nu natuurlijk wel volgen (en anders spreek ik mama er wel op aan als ik haar tegenkom!!)

    groetjes van Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Djemila

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 3915

Voorgaande reizen:

29 November 2014 - 29 November 2015

Down under adventure!

Landen bezocht: